25 april 2024 Gebruikers online: 19
Agenda
Bonthuis en Vaartjes

Bereikbaarheid grootste zorg bij inloopavond N331

Geplaatst op: 27 november 2017

De grote werkzaamheden aan de N331 staan op stapel. Geen prestigeproject, volgens projectleider Edwin Koenen. “Maar qua tijd wel.” De officiële planning loopt tot oktober volgend jaar, maar Koenen houdt er rekening mee dat de werkzaamheden kunnen uitlopen tot december.

“We hebben veel te doen”, zegt hij. “We moeten twee turborotondes aanleggen.” Daarvan komt er een bij de Vaartweg, de ander moet al het verkeer tussen Hasselt, Genemuiden en Zwolle soepel laten doorstromen. Die laatste komt op maar liefst vier meter hoogte te liggen, om aan te sluiten op de Zwartewaterbrug. “En dat is nog wel een risico, met de slechte grond hier.”

Op de inloopbijeenkomst, maandagavond in het gemeentehuis, kwamen veel mensen af. Veel vragen gaan over de bereikbaarheid, zegt Koenen. Daarvoor wordt tijdens de werkzaamheden gezorgd: de aannemer doet zijn werk vooral buiten de verkeersstromen.

Om dat voor elkaar te krijgen wordt eind maart een tijdelijke rotonde bij de Nieuwe Weg vanaf Genemuiden aangelegd. Die komt naast de nieuwe turborotonde te liggen, zodat de aannemer zijn werk daaraan ongestoord kan doen.

Het leggen van de tijdelijke rotonde gebeurt in het weekend van 30 op 31 maart, en de weg wordt daarvoor in z’n geheel afgesloten. Ook op de later moment wordt de weg nog een keer in z’n geheel afgesloten in een weekend. Beide keren is dat alleen van vrijdagavond tot zaterdagavond. Op zondag liggen de werkzaamheden stil.

Voor de bij de Vaartweg aan te leggen rotonde wordt begin volgende week een start gemaakt met het ophogen met zand. Vanaf de brug komt er begin volgend jaar een tijdelijke op en afrit voor de tijdelijke rotonde. Het eerste verkeer zal daar dus begin april over kunnen. Eind oktober moeten beide rotondes klaar zijn, maar dat kan dus uitlopen tot december.

Gepubliceerd door admin

Eén reactie op “Bereikbaarheid grootste zorg bij inloopavond N331”

  1. Ik heb geen goed gevoel bij die turborotondes. Op de tekening is te zien, dat alle verkeer dat vanaf Zwolle komt en naar Zwartsluis moet en ook het verkeer van en naar Genemuiden over dezelfde rotonde moet. De verkeersstroom wordt bijna lamgelegd door kruisend en invoegend verkeer. . Als je ziet hoeveel verkeer naar Genemuiden gaat en daar vandaan komt, dan houd ik mijn hart vast voor een verkeersinfarct. Ik vrees, dat het gevaarlijker wordt en remmend zal werken voor de verkeersstromen. (Waarom niet een lus, direct na het viaduct, rechtsaf richting Genemuiden en de oprit zo gelaten?)

Contour