25 april 2024 Gebruikers online: 35
Bonthuis en Vaartjes

Jaaroverzicht Hasselt Actueel 2019 (3)

Geplaatst op: 30 december 2019

Brand aan de Ambachtsweg, Foto Erik Eenkhoorn

We zitten in de laatste dagen van het jaar, tijd voor ons als redactie om het jaaroverzicht te maken. Wat viel op in 2019? In drie delen blikken we terug op het afgelopen jaar. Het laatste deel.

Het eerste elftal Olympia’28 start voor het vierde seizoen achtereen in de 3e Klasse C. De eerste reeks wedstrijden van het seizoen is ondermaats. Na vijf nederlagen weet het team van trainer Jarrisch Keizer op te krabbelen. De trainer maakte in december bekend de club te gaan verlaten na dit seizoen. Al gauw presenteert de voetbalvereniging zijn opvolger: oude bekende Hans Roeland staat in het seizoen 2020/2021 voor de groep.

In oktober legt een grote brand een loods op het bedrijventerrein in de as. De Hasselter brandweer heeft hulp nodig vanuit omliggende plaatsen om te voorkomen dat de brand kan uitbreiden.
Het Hasselter korps kampt met een tekort vertellen enkele brandweermannen in een interview. Om goed bezet te blijven starten zij een actie, en met succes. Voor het einde van het jaar heeft de brandweer meerdere aanmeldingen ontvangen.

Na de wietplanten haalt Hasselt in oktober nogmaals het landelijke nieuws. Het opgesloten gezin dat wordt aangetroffen in Ruinerwold blijkt ook jaren een teruggetrokken bestaan te hebben geleid in een huis aan De Weerd.

Tien jaar deed het orkest van Hasselts Fanfare niet mee aan een concours, maar bij de ’terugkeer’ behaalden de Hasselters in november in Drachten meteen een eerste prijs.
Het Hasselts Mannenkoor viert dat het vijftig jaar bestaat met een concertavond in De Ontmoetingskerk, er wordt groots uitgepakt.

In tegenstelling tot 2018 ging dit jaar het WG van de Hulstfestival wél door. De weersomstandigheden zijn niet geweldig, maar de organisatie is tevreden met de -naar eigen zeggen- 3.000 bezoekers die op het evenement afkwamen.

Na een succesvolle Koningsloop sluit Trainingsgroep Het Zwartewater het sportjaar mooi af met de Oliebollenloop. Opnieuw werd het deelnamerecord verbroken.

Gepubliceerd door Bas Jansen

Reacties zijn gesloten.