Brandweer redt ree uit Dedemsvaart
Geplaatst op: 16 mei 2026
Foto's Henry Wallinga/HW-Fotografie
De brandweer van Hasselt is vrijdagochtend uitgerukt voor een melding van een ree in het water. Een automobilist zag het dier zwemmen in de Dedemsvaart langs de N377.
Hoewel er langs de kant op verschillende plekken trappetjes aanwezig zijn, slaagde het ree er niet in om zelfstandig uit het water te komen. Twee brandweermannen gingen in waadpakken het kanaal in om het dier te redden.
Het ree liet zich zonder veel moeite vangen. Vervolgens brachten de brandweerlieden het dier naar de kant en legden het in een naastgelegen weiland om bij te komen van de inspannende tocht. Na enige tijd rustte het dier voldoende uit en kon het zijn weg weer vervolgen.



